Friday, January 11, 2013

"İyi Bir Blog" Dersleri

Bloglamaya yeni başlayan birçok kişiden sorular alıyorum, nasıl daha iyi bir bloga sahip olurum diye. Daha iyi bir blog deyince iki şey anlaşılır

  • Birincisi içerik olarak daha iyi
  • İkincisi görsel olarak daha iyi 
İçerik olarak daha iyi bir blog çok göreceli. Kişiden kişiye değişebilir ve bana kalırsa bir blogger blogunda istediği içeriği yazma hakkına sahiptir. Beğenen okuyucu olabilir, beğenmeyen de olabilir. Bu konuda tek dikkat edilmesi gereken -tabi yine benim görüşüme göre- günde onlarca yazı yazmak yerine en fazla bir iki yazı girilmesidir. Aksi takdirde okuyucu takip edemez, bu hız başını döndürür ve ipin ucunu kaçırır. Şahsen ben böyle blogları takip etmekte zorlandığım için sıkıcı buluyorum. 

Görsel olarak daha iyi bloglar dendiğinde bu blogların belli bir düzende oldukları dikkati çekiyor. İyi bir tema (her zaman şart değil), okunabilir fontlar, iç açıcı renkler ve bence en önemlilerinden biri aynı formatta (aynı büyüklükte ve süslemede) konulmuş resimler. Mesela mutludukkan.com çok beğeniliyor ama bence onun beğenilmesinin sebebi resimlerin hep aynı şekilde olması, yazıların düzenli ve çok karışık olmaması beğenilmesinin başlıca sebebi.

Bazı bloglarda resimlerin sağda solda, yanda ortada, kimi büyük kimi küçük şekilde konduğunu, her bir yazının farklı renklerde ve fontlarda yazıldığını görüyoruz. Böyle bir düzensizlik göz yorar ve hoş görünmez. 

Bu yüzden bu derslerde daha iyi bir bloga sahip olmak için bazı ipuçları paylaşacağım. Ancak pek tabi ki kastım görsel olarak daha iyi bir blog. Resimleri nasıl düzenleriz, yazıları nasıl yazarız, etiketleri nasıl etkin şekilde kullanırız, gadgetleri nasıl düzenleriz gibi ve şimdi daha aklıma gelmeyen konularda yol göstermeye çalışacağım.

0 yorum:

Post a Comment