Monday, February 18, 2013

İyi Bir Blog Dersleri: Fotoğraf Editörleri İle Düzenleme

Blogunuza koyacağınız fotoğrafları önceden düzenlemek için bir editöre ihtiyacınız olacak. Bu photoshop gibi daha komplike editörler olabileceği gibi benim özellikle tavsiye ettiğim photoscape (internetten ücretsiz indirilebilir ve Türkçe'dir) gibi basit programlar da olabilir. Bundan başka online editörler de kullanabilirsiniz. Mesela pixlr benim kendi bilgisayarımdan uzakta iken kullandığım bir editör.

Bu yazıda örnekleri photoscape üzerinden anlatacağım. Fakat bu programdaki hemen her özellik tüm editörlerde mevcut. Aşağıdaki resimde Photoscape'in giriş sayfası görülüyor. Bu programda resim düzenleme, kolaj yapma, hareketli resim (gif) yapma özellikleri de mevcut.

Resimlerinizi düzenlemek için düzenleyici kısmına gelip, resminizi açıyorsunuz. Öncelikle bloga koyacağınız fotoğrafların en-boy oranlarının küçültülmesi çok önemli. Yüksek megapikseldeki fotoğraflar gerçekte çok büyüktür ve blogunuzda gereksiz yere kota işgal eder. Bir blog için maksimum 1000px uzunluktaki fotoğraflar yeterlidir. Zaten yazının içine fotoğrafı yerleştirdiğinizde biraz daha küçük gözükecektir.

Yine düzenleyici panelinden otomatik renk-konstrast ayarlarıyla oynayarak fotoğrafların görünümlerini iyileştirebilirsiniz.

En-boy ve görünüm düzenlemelerini yaptıktan sonra, çerçeve seçeneklerinden kenarları yuvarlak, poloroid, gölgeleme gibi onlarca seçenekten birini seçip fotoğrafınıza uygulayabilirsiniz. En son olarak da fotoğrafın üzerine blog adınızı yazmayı unutmayın.

Bloga yüklediğiniz tüm fotolarda aynı çerçeve yapısını ve aynı yazı stilini kullanmanız, blogunuzun daha iyi görünmesine katkı yapar.

Blogunuza koyacağınız fotoğraflarda kolaj özelliğini de kullanabilirsiniz. Mesela ben pasta&kurabiye  tasarımcısı olsaydım yazıya giriş fotoğrafımda pastanın tamamını, sonraki fotoğrafta da ayrıntılarının göründüğü bir kolaj koyardım. Mesela aşağıdaki gibi


Yukarıdaki resmi internetten aldım. Aşağıdaki kolajı ise aynı resmi kullanarak oluşturdum. Kolajda pastanın farklı bölümlerine dikkat çekmek için o kısımları vurguladım. Böylece tasarımınız önce büyük açıdan sonra küçük açılardan sunulmuş olur.
Bu kolojı yine Photoscape programında sayfa bölümünden yapabilirsiniz Ancak burada dikkat edilmesi gereken tek husus, sayfayı oluştururken sağ üstte gözüken otomatik en -boy oranı 412-412 px ayarlıdır. Bu çok ufak bir oran. Bunu yine aynı yerden büyüterek büyük bir kolaj sayfası elde ettikten sonra kolajınızı oluşturmakta fayda var.

Photoscape de birleştirme özelliği, benim çokça kullandığım bir diğer özellik. Bunda da resimlerinizi yanyana ve altalta sıralayarak (mesela şu resim ) kolaj yapabilirsiniz.

0 yorum:

Post a Comment