Friday, March 1, 2013

İyi Bir Blog Dersleri: Photoscape ile şeffaf arkaplanlı yazı yazmak


Yukarıda resimde örnek olarak yaptığım gibi, resim üzerine blog adınızı yazarken arkaplan olarak şeffaf bir çizginin nasıl yapıldığı ile ilgili sorular alıyordum. Bu uygulamayı photoshop gibi daha komplike programlarla yapmak da mümkün elbette ama ben photoscape üzerinden anlatacağım. Oldukça basit olan bu programda bu tip görseller de hazırlayabilirsiniz.

Yine aşağıda daire ve yıldız şeklinde etiketler ekledim. Böyle farklı şekiller de yapabilirsiniz.


Photoscape de düzenle bölümüne geldikten sonra, aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi kare şeklini seçiyorsunuz. Şekli çizmeden önce rengi ve şeffaflık derecesini ayarlamanız lazım. Şeffaflık sola yaklaştıkça artıyor, en sağ konumda şeffaflık kayboluyor. Sola yakın bir değerde bırakarak resim üzerine bir dikörtgen çizin ve üzerine yazınızı yazın. Tüm mesele şeffaflığın seçilmiş olmasında yani. Bu kadar.

Aşağıdaki resimde de yine daire ve yıldızın nereden geldiğini gösterdim. Farklı şekillerde görselleri şeffaflıklarını ayarlayarak yapabilirsiniz. Hatta bu şekilde bokeh uygulaması bile yapabilirsiniz.


Bokeh nedir diyecek olursanız, siz de raslamışsınızdır, bazı resimlerde fonda ışık parçacıkları oluyor. Bu uygulama aslında farklı şeffaflık derecelerinde ve renklerde daireler (ya da kalpler yıldızlar vs) eklenmesiyle oluşuyor. Resimlerinize aşağıdaki gibi bir efekt de verebilirsiniz.


6 comments:

  1. Harika bilgiler bunlar, teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. Aaaa yillardir kullandigim programin neler yapabilecegini yeni ogrendim sayende :) tesekkur ettim.
    NesRa

    ReplyDelete
  3. Çok teşekkürler, çok yararlı oluyor bu yazılar. Lütfen devam edin :)

    ReplyDelete
  4. süper bilgiler bende bu programı kullanıyorum resim düzenlemelirinde ama bunları bilmiyordum..paylaşım için teşekkürler...

    ReplyDelete
  5. Çok teşekkürler, harika bir açıklama olmuş. Hemen denedim ve sık sık kullanacağım. Paylaşım için tekrar teşekkürler. Sevgiler.

    ReplyDelete
  6. Gerçekten çok teşekkür ederim. Tumblr için lazım oluyor bunlar.

    ReplyDelete